Sziasztok! Újra itt. Újra a konyhában. 

IMG_0176.JPG

Régen ki nem állhattam a linzert, és az islert. Nekem olyan semmilyen volt, de egyszer ettem nagyimnál egy nagyon finom linzerkarikát, és azóta is meg-megeszegetem néha. Viszont még sosem sütöttem. Amit igazából nem értek mert pillanatok alatt összedobható kis sütiről van szó. 

A jómúltkorában nagyikámtól kaptam egy csomófélefajta süteménykiszúrót, formákat, miegymást, és volt köztük egy pár linzerhez való kiszúró. Szóval ma elővettem, meg anyunak az ezer éves receptjeit, és hatalmas elszántsággal álltam neki.

A lisztet elkevertem vaníliás cukorral, cukorral, sütőporral. Ezután bár a recept vajjal írta (de mivel ez hirtelen ötlet volt, vasárnap délután meg semmi nincs nyitva mifelénk) zsírral összemorzsoltam, hozzáadtam két tojást, pár csepp rumot, és egy kis tejet. Bár ezutóbbit nyugodtan elhagyhatjuk, csak nekem nem lett elég nedves a tésztám.

Kinyújtottam szép vékonyra, kiszúrtam a formákat, egyértelműen ugyanannyi "lyukasat" mint nem lyukasat. :D Pár perc alatt meg is sült. Aztán megkentem finom házilekvárral. Mesés lett. :3

Számszerűen:

50 dkg liszt
11 dkg cukor
2 cs vaníliáscukor
fél cs sütőpor
12 dkg zsír
2 tojás
pár csepp rum
1 dl tej

Ezt a pár darabot tudtam megmenekíteni egy fénykép erejére. :D Úgy érzem jól sikerült. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr455875304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása