Nos ma van a névnapom. Nem vagyok nagy ünneplős, de most kedvem támadt a társasághoz, és egy vacsit szerveztünk a legjobb barátnőmmel. A menü a fent említett sajtkrémleves, rizottó, és muffintorta volt. :) A sütit barátnőm intézte. Rizottó receptet már tettem fel, bár ez egy kicsit más, lehet hogy azt is lefirkantom a közeljövőben, de a sajtkrémlevest mindenképp megosztom veletek. 

Nem csak azért, mert finom, hanem mert egyszerű, és elég laktató is.

Margarint olvasztottam, hogy körülbelül annyi legyen, mintha egyszerű bármit akarnék megpirítani. Mivel lusta voltam fokhagymát pucolni, egy kis fokhagymakrémet nyomtam bele, talán egy kis kávéskanálnyit egyharmad margarinkockához. 

Ezután egy fél tubus natúr tömlős sajtot adtam hozzá, kevergettem kis láng felett, míg majdnem homogén nem lett. Akkor lehúztam a tűzről, és 15 dkg reszelt sajtot adtam hozzá. Elkezdtem kavargatni, hogy olvadás közben ne egy olvasztott masszát kapjak, hanem szépen elkeveredjen a már eleve sajtos, fokhagymás, margarinnal. Amikor már jól nézett ki, felöntöttem fél liter tejszínnel (igazából csak 2,5 decivel, a maradékot tejjel pótoltam, mert Zsuzsóm lenyúlta a felét a sütihez). Így tettem vissza a tűzre, hogy összeforraljam. Eleve egy elég krémes, selymes levesalap fogadott. Én ezt most fűszeres vízzel öntöttem fel, hogy a mennyiség 5 személyre megfeleljen. De alkalomadtán inkább húsleves alaplét használnék. :) Ez körülbelül nálam egy liter vizet jelentett most. A fűszerek pedig egyszerűen bors, egy kis petrezselyem, és ízlés szerinti szerencsdióból állt. Egy leheletnyi sót is tettem hozzá, de megbántam, mert a sajtom is eleve sósabb volt. Érdemes előbb kóstolni, aztán nem mafláskodjuk úgy el, mint én. :D 

Amikor összeforrt az egész alaposan egy deci tejben elkevertem csomómentesre két evőkanál lisztet, és beleöntöttem. Újraforraltam, és íme. Kész is. Levesgyönggyel és reszelt sajttal tálaltuk. :)

Számosítva azért nem írom le, mert ez nagyon ízlés után megy. Mindenki abból tesz bele többet, vagy kevesebbet, amit a szája megkíván. Körülbelül leírtam én milyen mennyiségekkel dolgoztam. :) A többi már csak kreativitás kérdése.

Jóétvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr835515806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása