Valahogy a sütés nálam mindig vasárnapi napra sikeredik. Ma tényleg szép vénasszonyok nyarát köszönthetünk még. Holnapra már esőt mondanak a meteorológusok.

Elég sok körténk lett az éven, pedig egyetlen árva fácskát nevelünk, igaz már évek óta. :) Kiválasztottam körülbelül 5 szép sárgára érett körtét. Egy zacskó mazsolát rumos/keserűmandulás tejbe áztattam. Egy marék diót durvára törtem.

kuglóf.jpg

Meghámoztam, felkockáztam a körtéket. Lisztet egy csomag sütőporral, cukorral, fahéjjal, vaníliás cukorral összekevertem. beleforgattam a mazsolákat, a körtéket, a diót. Felöntöttem egy deci olajjal, négy tojást is ráütöttem, és galuskasűrűségűre kevertem. Egy kis tejet is tettem hozzá. 

Egyedül arra kell figyelni, hogy a sütőport közvetlenül ne érje nedvesség. Azt szépen elkeverem a liszttel, onnantól kezdve érzésből dobálom hozzá a többi alapanyagot.

Nem tudok ennél többet mondani róla, mert eszméletlen könnyű. Pillanatok alatt elkészül. Igazából bármilyen gyümölcsöt használhatunk körte helyett.

De az íze, illata remek. Hamar kedvenc lett belőle. :) 

Számosítva:

30 dkg liszt
20 dkg cukor
1 cs sütőpor
2 cs vaníliás cukor
4-5 érett körte
1 cs mazsola
1 marék dió
2 dl olaj
3 tojás
1 dl tej
rum és keserűmandula aroma
fahéj

Jóétvágyat hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr145500582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása