Bocsánatkéréssel indítok. Évezredek óta nem írtam. Fogjuk a magánéletemet ért változásokra. A lényeg, hogy a legutóbbi bejegyzés óta már nincs konkrét pasas, akinek főzhetnék. Ne sajnáljátok, én sem teszem. :)

Az ételre visszatérve. A cím alapján sem kell misztifikálni, egyszerűen mézes pulykamellről van szó, amit rizsgombóccal készítettem.

 IMG_0003.JPG A pulyka olyannyira friss, hogy reggel még az udvaron rohangált. :)

Mézes, vajas, fűszeres pácba tettem, ami sokkal könnyebb, mint gondolnánk. Két evő kanál mézet körülbelül 10dkg olvasztott vajjal elkevertem, a fűszereket (szerecsendió, fokhagyma, kakukkfű, szegfűbors, de ízlés szerint majdnem bármi) összekevertem. A pulykamell szeleteket egyesével bedörzsöltem, tálba tettem, a maradék pácot ráöntöttem, és félretettem.

A rizsgombóchoz egy fej hagymát pucoltam, daraboltam, fokhagymából két gerezdet. kevés olajon üvegesre pirítottam, kicsit átpirítottam vele a rizst. amikor úgy láttam kész, egy deci fehérbort öntöttem alá, mikor majdnem elfőtte húslevessel öntöttem fel. Ezt kiválthatjuk egy sima leveskockával, amit feloldunk egy kis vízben, vagy ételízesítős vízzel. Puhára, szimpla rizshez képest túl puhára főztem. rátettem tíz deka margarint, összekavartam, hűlni hagytam.

Borsót, sárgarépát, kukoricát főztem. Meglepő, de erre is tettem egy kis vajat. :D

A kihűlt rizsre ütöttem három tojást, összekevertem. Gombócoltuk. Ezt a húgom csinálta. Utál is érte rendesen. :D Bepaníroztuk. Olajban kisütöttük.

A húst forró vajon megsütöttem, és kész. :)

Szám szerint:
Hús:
0,5 kg hús
2 ek méz
10 dkg margarin
fűszerek

Arancini:
0,5 kg rizs
1 dl fehérbor
1 l alaphúslé
10dkg margarin
2 tojás
a panírhoz tojás, liszt, zsemlemorzsa

Köret:
20 dkg sárgarépa
30 dkg borsó
1 doboz kukorica

Elvileg ennyi. :D Aki nekifog, számítson rá, hogy hosszadalmas, de megéri. Aránylag olcsó is, és mindenképp isteni finom. :)

Kellemes hétvégét!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr405453378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása