Nemrégiben születésnapi ebéden vettem részt, ahol keresztanyukám isteni stefánia-vagdaltat készített.

Eleve nagyon jól főz, de ez most annyira megfogott, hogy ma mikor anya darált húst hozott haza, bele is betegedtem volna, ha nem valami ilyesmit készítek belőle.

Hogy mégsem Stefi lett, azt egy dologgal tudom megmagyarázni. Lusta voltam receptet keresgélni hozzá, így csak érzésből készítettem egy elég fűszeres fasírozottra hajazó pépet. Amit egy kis főtt tojással, és kenőmájassal bolondítottam meg.

Az egészet zsemlemorzsával megszórt tepsiben elegyengedtem, és a 8 fokozatú gázsütőnk 3-as fokozatán majd' egy órán át sütöttem.

Anya közben egy lightos kis zöldborsó főzeléket csinált, mert majd meghaltam már valami főzelékért. :D

(A kép csak illusztráció)

Tehát a menü számosítva:

Fasírozott:

0,5kg darált hús, vagy húspép

5-6 szelet kenyér (áztatjuk, utána lecsöpögtetve, kinyomkodva rakjuk a húshoz)

1 hagyma reszelve, darálva, apróra szelve ízlés szerint

2 tojás

só, bors, fokhagyma (én granulátumot használtam)

5 főtt, darabolt tojás

egy kb 5cm kenőmájasrúd darab

Ezt az egészet összegyurmászoltam, hogy egyenletes legyen a pép.

Főzelék:

40dkg zöldborsó (forró vízbe rakjuk, ha átfőtt, a tejfölt lisztet elkeverve hozzáadjuk)

a pohár tejföl

1 ek liszt

só, esetleg, lestyán, szerecsendió

Jó étvágyat hozzá!

 

Ui: Holnap karamellás Túró Rudi tortát készítek. :D Nézzetek vissza! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr765453366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása