Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki imádja a Pöttyöst. :) Rengeteg recept van már fent más oldalakon a címben említett süteménnyel kapcsolatban.

Most egy olyat szeretnék megosztani, ami talán jól jöhet, ha olyan apró faluban lakik az ember,mint én, és még tejszínt sem lehet kapni. :D

Minden más maradt. Túró, citrom reszelt héja, piskóta. Főztem házi karamellát is, és mivel a tortabevonóval is ugyanaz a helyzet, mint a tejszínnel, csokoládét is főztem a tetejére.

Először a túrót kevertem össze vaníliáscukorral, tejjel, főztem zselatint, reszeltem citromhajat, összekevertem és kész. :D

A piskóta a szokásos. Bár anya segített: a tojássárgáját cukorral kikevertük, a fehérjét keményre vertük, liszttel óvatosan összekevertük.

A karamellához cukor, margarin és nagyon pici tejet forraltam össze. A cukrot először megolvasztottam, amikor átlátszó lett hozzá tettem a margarint, mikor homogén állagú lett egy minimális tejjel összeforraltam.

A csokoládét gőz felett készítettem. Felolvasztottam a margarint és hozzáadtam a kakaóport, és egy minimális cukrot. Ehhez kis türelem kell. :D

Számszerűen:

Piskóta:

5 tojás
30 dkg liszt
15 dkg cukor

Túrótöltelék:

45 dkg túró
1.5 dl tej
1 vanilin
15 dkg cukor
1 cs zselatin

Karamella:

15 dkg cukor
10 dkg margarin
0.5 dl tej

Csokoládé:

10 dkg vaj
4 ek kakaópor
1 ek cukor

Ha bárkinek kérdése van, szívesen válaszolok. Bár ez nem a legolcsóbb sütemény, de megéri a fáradozást, és a rá költött pénzt.

Jó étvágyat hozzá! ^^,

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr75453372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása