Gyönyörű nap a mai. Meleg van. Én pedig arra keltem reggel, hogy Jucibaba (a 9 hónapos nőstényördög) bemászott mellém az ágyba, és az arcomba nevetett. 

Anya finoman célzott rá, hogy főzhetnék neki valami finomat. Tegnap meg is beszéltük, hogy van borsó, máj és majd alkotunk valamit. Ő először tejfölösen akarta megcsinálni, de nekem Isten bocsássa meg! a tejföl nem passzol a májhoz.

Szóval fogtam magam és kitaláltam, hogy rizottót csinálok. Mostanában úgyis elég olaszos a hangulatom.

P08-09-13_12.39.jpg

A csirkemájat átmostam alaposan, leszedtem róla mindent, ami felesleges a májra, és apró kockákra vágtam. Tejbe áztattam, amíg összevágtam a hagymát. Kifőztem a rizst (egy kiskanál ételízesítőt is tettem a vízbe), és a borsót is átfőztem.

A hagymát feltettem, üvegesre pirítottam, a forró hagymás olajba beletettem a májat. Nem foglalkoztam a lecsöpögtetésével, csak kézzel pakoltam át a lábasba, úgyis az a legjobb, ha egy kis levet enged. :) 

Kicsit átpirítottam, fedőt tettem rá, az alatt pároltam, körülbelül 20 percig, közben borssal, majorannával, fokhagyma granulátummal ízesítettem. Hozzáborítottam a borsót, és azzal is főztem még egy 10 percig kislángon, fedő alatt. Amikor késznek ítéltem, hozzákevertem a kifőtt rizst, megsóztam. Pár percig összeforraltam, és az egyetlen hibája, hogy nincs itthon parmezánom. :( 

Szám szerint:

0,5 kg máj
1 bögre rizs
0,25 kg borsó
két fej hagyma
só, bors, majoranna, fokhagyma
0,5 dl tej az áztatáshoz

Jóétvágyat hozzá! :) 

U.i.: Anya isteni csemegeuborkát csinált, igaz a télre, de ez az édeskés ízvilág nagyon passzolt a rizottómhoz. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr135500444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása