Anyukámnak rossz napja volt, és szerettem volna jobb kedvre deríteni. Mi mással is lehetne feldobni egy embert, mint süteménnyel? 

Fogtam egy kiló lisztet, bedagasztottam, és az egyik feléből fahéjas, a másikból csokis csigát csináltam.

Tehát a recept részletesen:

Hozzávalók:

1kg liszt
2dl tej
50g élesztő
2ek tejföl
cukor

Az élesztőt langyos tejben pici cukorral és liszttel felfuttattam. Összegyúrtam a liszttel, és annyi tejfölt tettem hozzá, hogy a tészta se nem ragadt, se kemény nem volt. Letakartam, meleg helyre tettem, had keljen.

Eközben csokikrémet csináltam, amihez a hozzávalók:

2 tojás sárgája
2ek margarin
2ek kakaópor
2ek liszt
2dl tej

Ezeket jól összefőztem: érdemesebb először a margarint megolvasztani, felönteni tejjel, beleütni a tojást, és amikor már forró, a liszttel összekevert kakaót hozzáadjuk, simára keverjük, és hagyjuk kihűlni.

Mikor eléggé megkelt a tészta lisztezett deszkára borítjuk. Én kettévágtam, az egyik felét fél centi vékonyra nyújtva a csokoládékrémmel kentem meg, a másik felét hasonlóan nyújtva és a tojásfehérjével picit megkenve (hogy tapadjon) fahéjas cukorral megszórtam jó vastagon, szintén feltekertem. Körülbelül egy-másfél centis szeletekre vágtam a rudakat, "csiga" formájúra igazítottam. Majd zsírozott, lisztezett tepsibe raktam, és előmelegített sütőben (nekem sima gázsütőm van) 3-as fokozaton 25-30 percig sütöttem.

Sikere lett! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr555453353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása