Szóval beszabadultam a konyhába. Rég főzőcskéztem már, most pedig rá is érek. Kedvem is akadt.

Anya dolgozik, apa a pácolt császárszalonnánkat füstöli (Nyami. ♥), szóval enyém az egész konyha.

IMG_0110.JPG

Kivettem a fagyasztóból egy csomag szűzérmét. Mivel a múltkor két malacot vágtunk ez négy darab husit jelentett. :) Szép ujjnyi szeleteket vágtam belőle (miután kiolvadt), és forró zsírban hirtelen megsütöttem. Kiszedegettem tányérra.

A zsírban, amiben a hús kisült megpirítottam a hagymát és egy kis zöldpaprikát, amikor jónak láttam, hozzátettem az eddig tejben ázott, felcsíkozott birkamájat és a zöldborsót. Amikor a máj már majdnem jó volt, rátettem egy jó nagy kanál lisztet, és elkevertem hagytam pár percig pirulni, és ráöntöttem a "húsleves-alaplevet". 

Itt egy kis kitérő. Se kedvem, se időm nem volt húslevest főzni. Nem találtam leveskockát, és egy kávéskanál ételízesítőt sikerült összekaparnom. Szóval egy fél literes bögrében a vizet ezzel a kiskanál ételízesítővel, ugyanennyi szerecsendióval, borssal, egy fél karika zöldpaprikával, egy szelet hagymával, egy negyed gerezd fokhagymával, egy fél fagyasztott sárgarépával, és egy csipet petrezselyemmel 6 percig mikróztam. Fantasztikus illata volt. Amikor kihűlt, leszűrtem, hogy csak a lé kerüljön a húshoz.

Miután az alaplevet rátettem, elkevertem, megvártam, hogy a felét elforrja, besűrűsödjön szépen, és csak ezután fedtem le. 

Kb húsz percig időnként átkevergetve, fedő alatt főztem, amikor a máj jó lett, visszatettem a húsokat is az edénybe, szépen belenyomkodtam a raguba, hogy jól összefőjenek az ízek, és kb még húsz percig főztem így is ugyanúgy fedő alatt, néha megkeverve.

Az eredmény egy nagyon krémes, nagyon jó ízű ragu. Apa első reakciója: "Ez majdnem olyan, mintha én főztem volna." És aki ismeri apukámat, tudja hogy ez nagy szó. :)

Én rizzsel tálalom, de sültkrumplival vagy tésztával is tökéletes.

 

Számszerint:

0,5 kg szűzérme
30 dkg birkamáj
1 nagy fej hagyma
1/4 paprika
200 g mirelit borsó
1 ek liszt
0,5 l alaplé

 

Jó főzőcskézést! :) Jó étvágyat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr625721097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Molnár 2014.01.02. 13:33:37

Nincs más hátra, hogy ízléses találás után jóízűen elfogyasszuk :-)
süti beállítások módosítása