Sárközi Enci 2013.08.09. 09:47

A nem-gyros

Tegnap este ettem volna valami nagyon gyorsat, de azért olyasmit, amivel elmolyolhatok a konyhában egy hosszú nap után kikapcsolódásképpen. 
A Gyros-ra esett a választás. :)

Amikor a burgonya már sült, arra gondoltam, hogy most nem a szokásos tzatzikis salátát csinálom meg, hanem valami intenzívebb fűszerezésűt, és mondhat bárki bármit, és joghurt helyett szívesebben használok tejfölt. Így wokba dobáltam a mexikói zöldségkeveréket, pici fűszerrel és vízzel, had puhuljon. Már félig kész volt, a víz elfőtt róla, én pedig gyakorlatias ember lévén arra jutottam, nem piszkolok össze még egy edényt. A csíkokra vágott, fűszeresolajba pácolt csirkemellet beledobtuk a wokba a félkész zöldség mellé, és puhára pároltuk az egészet. 
Ezután a kis doboznyi tejfölt is rátettem a biztonság kedvéért, és az egészet hirtelen összefőztem.

Mondanom sem kell: nem hasonlított a gyrosra. Sem ízben (az ázsiaibb fűszerezés miatt), sem ránézésre. De töredelmesen bevallom, az utolsó falatig elfogyott. 

Tehát a recept összefoglalva:

Hozzávalók:
1kg Mexikói zöldségkeverék (400Ft) ˛/Csak a felét használtam el/
50dkg Csirkemell (800Ft)
200g tejföl (170Ft)
2,5kg hasábburgonya (650Ft) /Ennek is körülbelül a fele fogyott el/

A zöldséget (mi kész wok fűszerkeverékkel) egyébként gyömbérrel, borssal, curryvel, chilivel, oreganoval, és fokhagymával elkezdjük párolni, a csirkemellet csíkokra vágva hozzáadjuk, mikor kész, tejföllel összeforraljuk. Sültkrumplival tálaltam, de rizzsel, vagy tésztával is tökéletes. :)

Jóétvágyat hozzá. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztromerenylet.blog.hu/api/trackback/id/tr15453348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása